.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طاهايي؛
آماده پذيرش انتقاد هستم
استاندار مازندران گفت: به دليل اينكه بسياري از كارها در اين استان انجام نشده و تا رسيدن به نقطه مطلوب به زمان زيادي نياز داريم كه بايد با همكاري هم و همدلي مضاعف در زمان كوتاه‌تري به اين هدف برسيم ...
آماده پذيرش انتقاد هستم

استاندار مازندران گفت: آماده پذيرش انتقاد هستم .

به گزارش شمال نيوز به نقل از روابط عمومي استانداري، سيد علي‌اكبر طاهايي در نشست كارگروه توليدي و اقتصادي مازندران كه در اتاق بازرگاني و صنايع و معادن مازندران برگزار شد، اظهار داشت: به تجربه مديريتي نمره خوبي نمي‌دهم به دليل اينكه بسياري از كارها در اين استان انجام نشده است و تا رسيدن به نقطه مطلوب به زمان زيادي نياز داريم كه بايد با همكاري هم و همدلي مضاعف در زمان كوتاه‌تري به اين هدف برسيم.

وي با تأكيد بر اينكه انقلاب اسلامي با عنصر اميد راه توسعه را طي خواهد كرد، تصريح كرد: اميد ريشه در باور ايراني دارد.

نماينده عالي دولت در مازندران با اشاره به اينكه اميد دادن به جامعه و جوانان يك حقيقت قطعي است، بيان داشت: ايجاد فقط يك فرصت شغلي براي دولت ارزش دارد.
استاندار مازندران ميزان پرداختي‌هاي بانك‌هاي دولتي مازندران را ۷۲ هزار ميليارد ريال اعلام كرد و اين در حالي است كه ۵۲ هزار ميليارد ريال منابع در اختيار داشتند.
وي از تنظيم سند توسعه مازندران با كمك آمايش سرزميني خبر داد و خاطرنشان كرد: در اين سند استراتژي توسعه مازندران تنظيم شده است.

طاهايي دولت احمدي‌نژاد را دولت كار و تلاش ناميد و تصريح كرد: مازندران بايد با رويكرد كار و تدبير به جايگاه اصلي خود برسد.

وي با تأكيد بر اينكه دريا داريم ولي حمل و نقل دريايي نداريم، گفت: كمربندي‌هاي مورد نياز استان نيز هنوز ساخته نشده است.

استاندار مازندران از زباله به عنوان يك ثروت ياد كرد و ادامه داد: اين ثروت براي مازندران يك غصه و مصيبت شده است.

طاهايي با اعلام اينكه برخي از ادارات استان نماي ظاهري زيبايي ندارند، خاطرنشان كرد: از اين پس در مراسم افتتاح ساختمان‌هاي دولتي بدون سقف سفال شركت نخواهم كرد.

وي با اشاره به اينكه مازندران به جاي گلزار به زباله‌زار تبديل شده است، اظهار داشت: موجودي‌هاي توسعه مازندران در شأن استان نيست.

*ميز صادراتي عراق در مازندران تشكيل شد
معاون برنامه‌ريزي استان مازندران نيز در اين نشست گفت: با ادغام كارگروه آب، منابع طبيعي و صنعت و معدن كارگروه توليدي و امور اقتصادي تشكيل شده است و پس از اين ادغام ۱۰ جلسه تاكنون برگزار شده است.
ولي‌الله فرزانه از مصوبات اين كارگروه ايجاد بازار جديد صادرات عراق و افغانستان خبر داد و خاطرنشان كرد: ميز صادراتي عراق در مازندران تشكيل شد.
وي با اشاره به تجربه ناموفق تركمنستان در صادرات كالا از مازندران به نحوه بي‌كيفيتي ارسال كالا به اين كشور اشاره كرد و بيان داشت: تركيه در اين كشور جاي ايران را گرفته است.
فرزانه با اشاره به تشكيل ميز صادراتي در اين كارگروه اعلام كرد: اين ميز وظيفه بررسي كيفيت صادرات را بر عهده گرفته است.
معاون برنامه‌ريزي استاندار مازندران ميزان صادرات امسال مازندران ۳۵ ميليارد تومان اعلام كرد و اين در حالي است كه بايد بر اساس سند ملي توسعه صادرات بايد به ۵۶ ميليارد تومان برسد.
وي تصريح كرد: در ۱۱ ماه امسال صادرات مازندران به ۱۰۵ ميليارد تومان رسيده است، اگرچه سند ملي توسعه صادرات در مازندران مناسب است ولي راضي‌كننده نيست.
فرزانه با تأكيد بر اينكه آمار كم صادرات مازندران قابل گفتن نيست، بيان داشت: مازندران حداقل ۴۰۰ هزار تن در مركبات ظرفيت صادراتي دارد.
وي از تسهيلات بنگاه‌هاي زودبازده به عنوان عاملي براي جهش صادراتي نام برد و ادامه داد: در مازندران با اين تسهيلات ۲۴ سردخانه به ۴۱ سردخانه رسيده است.
فرزانه درباره تجهيزات سورتينگ و بسته‌بندي خاطرنشان كرد: اين امكانات نيز از ۱۲ مورد به ۳۰ مورد رسيده است.
وي ميزان صنايع تبديلي مازندران با تسهيلات زودبازده را از ۲۱۷ مورد به ۲۷۱ مورد برشمرد.

*۴۰درصد قطعات سمند را مازندراني‌ها مي‌سازند
رئيس خانه صنعت و معدن مازندران نيز در اين نشست با تأكيد بر اينكه صنعت‌كاران مازندران افتخار ساخت قطعات سمند را دارند، گفت: ۴۰ درصد قطعات سمند را مازندراني‌ها مي‌سازند.
دايوش هندويي با اشاره به حضور روساي بانك‌هاي دولتي در اين نشست تصريح كرد: از بانك‌ها مي‌خواهيم واحدهاي توليدي كه در اسفندماه در تنگنا هستند را كمك كنند و يا در فشار بدهي‌ها قرار ندهند.
وي از ماه اسفندماه براي واحدهاي توليدي به عنوان ماه پرهزينه نام برد و با بيان اينكه اشتغال ۵ هزار نفري در كاله آمل براي مازندران و كشور افتخار صنعتي است، اعلام كرد: كالاي مازندراني‌ها در بلاروس ايده‌آفرين است.
هندويي با تأكيد بر اينكه ايراني بايد به مصرف كالاي ايراني غرور داشته باشد، گفت: توليد ملي بايد افتخار ملي شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 3 اسفند 1388
جناب آقاي استاندار لطفا بفرماييد در مورد خروج شركت حفاري شمال از مازندران به تهران پاسخ شما چيست ؟؟؟؟ ايا مگر بنا به قوانين مملكت ما شركتها نميبايست از كلان شهرها به شهر هاي كوچكتر بروند پس چرا شركت حفاري شمال كه در سال 84 بنا به دستور اقاي احمدي نژاد از تهران خارج شده و به بهشهر نقل مكان كرد ، امسال يعني در سال 88 و پس از 5 سال دوباره به تهران برگشت ؟؟؟؟/؟
نا شناس 4 اسفند 1388
* جناب آقای استاندار درخواست می گردد:
1- برنامه های توسعه استان بشرح زمانبندی پس از تدوین در صداو سیمای طبرستان با اطلاع رسانی مناسب و درج در جراید محلی به سمع هم استانی ها برسد .
2- برای ارائه انتقاد و پیشنهاد سایت یا وبلاگ ویژه فعال تعیین و پیگیری به اطلاع افراد رسانده شود که پذیرش انتقاد از استاندار محترم سازوکار اجرایی واقعی تلقی گردد.
3- از هم اکنون با توجه به رتبه 29 از 30 استان در کشور در بودجه سال 87 پیگیری لازم با استفاده از ظرفیت های نمایندگان مجلس برای جبران بخشی از ضعف موجود انجام گیرد.
4- انجمن صنفی حمایت از تولیدات اساسی استان بطور کار آمد و واقعی تشکیل و در تصمیم گیری های ملی نقش آفرینی گردد.
5- از لاپوشی و خود سانسوری مسئولین و همینطور گزارش خلاف واقع و غلوانه بخاطر سلب اعتماد مردم جلوگیری گردد.
6- بودجه سرمازدگی باغات استان در 2 سال گذشته از سوی دولت تخصیص یافت کجا هزینه شد .
7-وضعیت استقرار صنایع در استان با توجه به تقل قول های مغایر چگون است .
8- سرمایه گزاری در منابع طبیعی با ازبین بردن جنگل بویژه در بخش بالاتجن قائم شهر در سالیان متوالی نیاز به پیگیری ویژه دارد .
9- کاهش 50% سهم کود یارانه ای از سوی جهاد کشاورزی چه توجیه دارد .
10-تویض اختیار دولت به استانداران شمالی برای تنظیم بازار در بخش محصولات کشاورزی از جمله برنج - مرکبات و چای در چه مرحله و تصمیماتی همراه بود.
11- سازکارهای برخورد جدی با مسئولان غیر کارا و سهل انگار در پاسخ گویی به مسئولین چیست
12- وضعیت فعلی استان در بخش نرخ بیکاری - درآمد- رتبه رفااجتماعی - سرمایه اجتماعی استان - نرخ رشد و توسعه - بهرمندی از ظرفیت های و .... ابلاغی از سوی مبادی مسئول گیج کننده و غیر قابل اعتماد است و نیاز به تطبیق با واقعیت ها و انسجام بخشی دارد .
13- وضعیت کشاورزان استان در مقایسه با پسته کاران رفسنجان اسف بار است نیاز به توجه ویژه دارد ؟بفرمائید برای کوتا مدت چه راهکارهای را در پیش رو داردید؟
14- برای ارتقاء جایگاه استان در بخش گردشگری ظرفیت سنجی و از بخش خصوصی دعوت بکار شود؟
15- و....
14-
نا شناس 4 اسفند 1388
مدیر محترم شمال نیوز
سلام علیکم
در یازدهمین جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی و تولیدی که خبر آن از سوی شما انعکاس داده شده است اشکالاتی به شرح ذیل وجود دارد که لازم است خبرنگار شما یا منبعی که خبر را از آنجا دریافت کرده اید دقت لازم را در دریافت خبر و تنظیم آن داشته باشند بخصوص این که اعداد و ارقام اشتباه اصل خبر را نیز زیر سوال می برد و نیز منبع خبر را همچنین .
با تشکر
ذوالفقار جلیلی
مسئول دبیرخانه کارگروه تخصصی امور اقتصادی و تولیدی

طبق سند ملی توسعه استان، عملکرد صادرات استان در پایان برنامه سوم( سال 1383 ) حدود 35 میلیارد تومان بوده است و بر اساس این سند در سال 88 باید به 56 میلیارد تومان می رسید که بر اساس عملکرد یازده ماهه سال 88 گمرک به 105 میلیارد تومان رسید که این افزایش صادرات بسیار ارزنده است اما با توجه به پتانسیل صادراتی استان ما راضی نیستیم و باید تلاش بیشتری در این خصوص انجام شود.
مهندس فرزانه افزود: از محل اعتبارات بنگاه های زودبازده اقدامات خوبی برای جهش صادرات پیش بینی شده است که یکی از این اقدامات توجه به توسعه صنایع تبدیلی، بسته بندی و سورتینگ بوده است مازندران در آغاز برنامه چهارم دارای 24 سردخانه 12سورتینگ و 217 صنایع تبدیلی بوده است که الان تعداد آن به ترتیب به 41 ، 30 و 271 افزایش یافته است و همه این اقدامات در جهت توسعه صادرات بوده است و روند خوبی طی شده اما راضی کننده نیست.
موسوي 4 اسفند 1388
آقاي طاهائي مرحبا به نگاه عاقلانه شما به مازندران- جناب آقاي استاندار پيشنهاد ميگردد شخصا پيگيري نمائيد علي رغم توجه ويژه دولت و وزارت محترم كشور به معضل زباله مازندران چرا طي 2 سال اخير مسئولين امر ( معاونت عمراني - موسسه بازيافت- سازمان همياري شهرداري ها) ضعيف ترين اقدامات را در اين خصوص داشته اند اگر آقايان توان ندارند و يا از پادگان اشتباها به كار عمراني آمده اند بهتر است بروند پادگان كار پاسبخشي شان را انجام بدهند و كار را به اهلش بسپارند- اين نشانه بارز حيف و ميل بيت المال است كه اعتبار زباله در مازندران خرج ساير امور كه آنهم جرم ديوان محاسباتي است به دستور معاون عمراني و مديران زير مجموعه ايشان شود-آقاي استاندار تورو خدا تعارف را بگذاريد كنار برخورد انقلابي از شما برادر دلسوز داريم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.06 seconds.